Auto a bezpečnosť
Avšak v prípade kolízie môžu ťažšie autá s relatívne slabou kvalifikáciou v crash testoch vykazovať lepšie výsledky ako ľahké autá s vynikajúcimi ratingmi. V kompaktných a malých autách zomrie dvakrát toľko ľudí ako vo veľkých autách.
Pasívna bezpečnosť
Pasívna bezpečnosť znamená pomôcť vodičovi a cestujúcim prežiť nehodu a zostať bez vážnych zranení. Veľkosť vozidla je tiež prostriedkom pasívnej bezpečnosti: viac = bezpečnejšia. Existujú však aj ďalšie dôležité body.
· Bezpečnostné pásy sa stali najlepšími vymyslenými ochrannými zariadeniami pre vodiča a cestujúcich. Dobrá myšlienka spojiť osobu so sedadlom, aby si zachránil život počas nehody, sa objavila v roku 1907.
· Opierky hlavy sú navrhnuté tak, aby zabránili zraneniam spôsobeným náhlym prudkým pohybom hlavy a krku pri zrážke do zadnej časti vozidla. V skutočnosti hlavové opierky vás často neochránia pred zraneniami. Účinná ochrana pri použití opierky hlavy môže byť dosiahnutá v prípade, že sa nachádza presne v osi hlavy na úrovni jeho ťažisko a 7 cm od zadnej časti.
Aktívne zabezpečenie vozidla
V arzenáli aktívnej bezpečnosti vozidiel existuje mnoho núdzových systémov. Medzi nimi existujú staré systémy a nové vynálezy. Tu je len niekoľko: ABS, trakčná kontrola, elektronická kontrola stability (ESC), systém nočného videnia a automatický tempomat – to sú módne technológie, ktoré dnes vodičovi pomáhajú.
· Systém anti blokovania bŕzd (ABS) pomáha zastaviť rýchlejšie a nestráca kontrolu nad vozidlom, najmä na klzkej ploche. V prípade núdzového zastavenia funguje systém ABS inak než bežné brzdy. S bežnými brzdami náhle zastavenie často vedie k zablokovaniu kolies, čo spôsobuje šmyk.
· Trakčná kontrola (TCS) sa používa na zabránenie otáčania kolies bez ohľadu na stupeň stlačenia plynového pedála a povrchu vozovky. Princíp jeho prevádzky je založený na znížení výstupného výkonu motora so zvyšujúcou sa rýchlosťou hnacích kolies.
Pri výbere auta je preto v prvom rade dôležitá jeho.
· Úlohou ESC je udržiavať stabilitu a ovládateľnosť vozidla v obmedzujúcich spôsoboch otáčania. Sledovanie bočných zrýchlení vozidla, vektoru otáčania, brzdnej sily a individuálnej rýchlosti kolies určuje situácie, ktoré ohrozujú skĺznutie alebo prevrátenie vozidla, samovoľne uvoľňuje plyn a brzdí kolesá.